Daisypath Anniversary tickers

Monday 8 November 2010

FAMILIKU, KAU ILHAMKU

Karenah anak2 kekadang mencabar kesabarnku. Hilang jua sabarku pabila mrk tdk mendengar kata. Peapppppp!!!!!! bunyi rotan yg singgah d tubuh Dja & Wafa. Kesian mereka tp degil xmau dgr ckp...apakn daya maka terpaksa aku lakukn jua. Walaupon tdk berapa kuat tp aku tahu itu sdh cukup menyakitkn. Trauma ...!!!!
Aku tau mrk msh kecil tp ku selitkn tujuan aku adlh mendidik mrk agar jgn melampau. Mungkin jugak krn badanku yg kureng sehat beberapa ari ini maka terlalu mudah utk kapla aku berasap & berangin. Sikap Wafa yg pandai memujuk membuat aku kureng nk merotan die berbanding Dja. Kesian dja krn terpaksa tanggong lebih rotanku. Mulut dja tdk pandai memujuk agar aku tdk merotannya (brgkali mewarisi sikapku yg hanya menerima segala perkara w/pon pedih).

Tetapi jauh di sudut atiku dpt merasakn bahwa mrk mengerti yg aku terlalu sygkn mrk. Penerangan harus d buat agar mrk tdk berdendam pd ku... Insyaallah.
Ehmmmmmmmmmm..... baju gaun sekolah rendah utk Dja tlh kami beli d Selayang Mall. Nxt week, Dja ade test d SRK2 bg menentukn kelas bg standard 1 yg akan menjelma beberapa bulan saje lg. Doaku agar Dja dapat menjawap soalan test itu dgn cemerlang & mendpt kelas yg terbaik... Insyaallah.. Amin
Ketahuilah yg Ayah & Mama mengharapkn yg terbaik dr mu Dja... ko lah pencetus azam & pembakar semangat bg kami & adik2mu. Buatlh yg terbaik utk masa depanmu, doa kami agar ko berjaya dunia & akhirat ... dulu,kini & selamanye.... Insyaallah

No comments: