Daisypath Anniversary tickers

Saturday 12 February 2011

JANDA BAIK

~ Feb5'2011    ...Kami tlh merancang vacation w/pon $$ msh blom recover lg. Pd kali ini dgn 5-6 famili from my wife side ... (mak FAMILI, pakngah, paksu, syafiq, pakteh & aku sendiri) ...
Pd mulanye janji ala2 konvoi konon dr stesyen Shell Gombak jam 10am..... ehhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmm,,, tunggu punye tunggu masing2 blom kuar rumah pon lg padahal famili aku & mak yg naik 1 kreta dh sampei... bosan la pacak kt sini bAU petrol .. kami chow ke R & R Genting Sempah.. bole gak pekena kopi panas dlm cuaca dingin camni.
Dlm kul 11++am baru la shafiq sampei... pastu pakngah.. last skali paksu (pakteh gerak solo jumpe kt chalet)... agak jauh gak drpd R & R tuuu yekkk... kira2 dlm 20min baru sampei kt chalet kami tu. Desiran anak sungai & kicauan burung menyambot kedatangan kami d sini... Tempat yg kami pilih ini adlh chalet "Pondok Impian" milik pelakun drama Tamam Idris (Mastura anak Pakngah yg rekemen kan).

WELCOME 2 PONDOK IMPIAN
Ape yekkkk... nk komen ..... ehmmmmmmm mula2 sampei depa dh wrong step ... mana ade bayar dulu baru check-in tp shafiq dh settlekn payment chalet tu awal2 lg. Yg aku tau la sebaik2nye & sepatutnye bile nk check-out baru la bayar.... maybe depa takut kitorg cabot tgh2 mlm agaknye. Dh la tuuu... chalet bilik yg famili aku nk chk-in tu tlh d ubah bayarannye atas krn dh upgrade aircond... tak cakap ponnnnn masa mula2 call ... ikut  herga website jek laaa ..!!!!

Keadaan d sini agak kureng memuaskn
(pd pendapat aku laaa) perkhidmatan yg d sediakn ... knape perlu charge klu nk main carrom, chess, dat dll.... (siap ikut per hour lg tuuuuu... contohnye carrom rm5 per hour).. swimming pool pon agak kurenggggggggg..... GGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!! (punah sudah satu2 nyer harapanku).
Chalet aku takde cam rupe chalet sgt pooooooooonnn.... tp bole la....buat duduk2 for 1 night tapi...tapi....tapi.....air panas lak takde.. bikin angin satu badan la (tgh upgrade jugek le tuuuuuuuuu).... ini betol2 bole akibatkn marahhhhhh ~~~ kene jual lak aku ni kang !!! he..he..he...  :)
  *** ptg tu aku & wife tumpang mandi kt chalet pakngah.... ape bole buattttttttt nasib badannnnnnnnn ...
TIME 4 BBQ
 Aktiviti kami d teruskn dlm serba serbi kekurengan dgn BBQ d tepi sungai slps solat Zohor.... sejuknye air sungai ni.... aku mandi berendam  sekejap jer tuk lepas gian... tak tahan la air sejun ni ... aku tgk (tengok je la .. tolong masak xreti) MakSu dan MIL siap masak2 lg tuuuu ...abis nugget & sosej d gorengnyer .... ayam & ikan d panggang harum bau nyer. Anakku Nur Husnaa Nafeesa sampei lena d hembus udara segar dr hutan ini yg belom d teroka sepenuhnyer..
Mlmnye pon slps solat Maghrib berlabuh .... kitorg masih wat BBQ yg lebih2 ptg td ... aku tgk byk sgt lebih... maybe terlebih budget kot coz siap bagi kucing2 kat situ makan lg...utk cats ari ni. Palagi nak wat ape yekkk ...d tgh2 hutan ni dan waktu mlm ni ..... nk bukak carrom ke..  chess ke... nnt kene bayar... mahal lak tuuuuuuuu ... (terukk tul) nk berenang kt swimming pool jauuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh skali. Last2 yg kaki pancing g ke sungai... aku sori lahhhhhhh sgt2 mmg tak minat hobi tuuuuuuuu.... jgn marahhhhhhh!!!!!!!
HEPI JER KAKAK & ADIQ TUU

Esoknye .... bekpes nasik goreng ... pd aku sedap gak TERUTAMA sambalnyer tp diaorg kata tak sedap lak... camno???? Masing2 punye selerakn....
Gerak balik dlm kul 11++am .... menuju ke Temerloh htr Najwa blk Uitm ... tp sampei kt Tol Chenoh jerrrrrrrrr.... Pulang dr tu.... jem gilek ... maklum lah org dr Pantai Timur baru balik dr bercuti CNY.... korang bole bayangkn tak.... klu aku sefamili sampei umah Rawang dlm kul 8pm.................. Penatttttttttttttttttttttttnyerrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!
Adakah aku akan kembali ke Chalet Pondok Impian????
Mungkin ya tdk lah buat masa ini.... serik rasenyer... moga u all upgrade place ni betol2 coz tempat ni ade potential benarnyer dan tak usah la charge bende2 yg nk main krn takde bende laiN customer nk ENJOY kt tempat nie .....
Ape yg aku msh kagum d sini dan segunung pujian harus d beri adlh suasana persekitaran dan anak2 sungai yg masih dara d hutan janda baik ini. Semuanye seperti keadaan asal anugerah Ilahi dan wajib d kekalkn.... Insyaallah,,, ade sinaran d sini.  Drag and drop me

No comments: