Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 2 January 2013

WAFA DI TAHUN 1 SEKOLAH

Bangun pagi ..gosok gigi..cuci mata... basuh muka !!! (lagu kanak2 bunyinye lebih kureng gini ler ... ok ler tu)
Hakk..hakk..hakkk.. Itu lah lagu terbaekkkkk yang sesuai sangat untuk anak-anak termasuk anak ke 2 kami "WAFA" yang akan memulakan seisi persekolahan tahun 1 di SKBTP2 dan SRA As-Siddiqin BTP ... Yeah hooo...!!! Mak Bapak dapat amik coti !!
Die memang tak menangis mungkin seronok dapat uniform baru kot tapi di muka nyer jelas mengantuk.. Tak pe ler,, nak jadi budak pandai kene ler pergi sekolah tau..pastu di sekolah pulak kene belajar rajin-rajin okay??? Katanyer sebelom ni nak challenge kakak (Dja) untuk dapat kelas terbaik ... Bagus tu semangatnyer agak berkobar-kobar.
So, pada hari ni aku dengan my wife pon temankan untuk die dan jugek kakak tapi kami lebihkan masa dengan wafa .. iye lah al-maklum budak darjah 1... kene jugak tengok-tengok die beratur..die berbaris..die duduk dalam kelas dan die makan kat kantin. Perhhhhh.... time "break" yang die hepi gilek ... korang tau di belinyer macam-macam makanan.. pandai lak tu membeli-belah.. hotdog lah,nugget lah,air ribena dll (banyak2 lak tu) , smue yang memei die berkenan ader di sini tuuuuuuu..... Klu hari-hari ini macam ayah bole demam !! hekk..hekk hekkk.

~time amik test last mth~

Dalam sehari ni tengok die nampak ok ler .. bole berdikari.. tak banyak kerenah cuma di SRA nampak die mengantuk mungkin sudeh biase kat rumah mak ngah tidur waktu petang . From now, jadual harian dah berubah tau ... wafa kene ler biase kan yekk???!! ..Cuma start esok die kene belajar naik kenderaan Kak Akmar untuk pergi dan balik sekolah ..... Itu no hal lah kot ..
Okay Kak Ngah good luck !! Moga jadi insan yang berguna untuk agama dan negara..  Emmmmmuahhhhhhh !!!!
Insyaallah, Amin.


No comments: